Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało



Jeszcze jakiś czas temu wspomnienie o diecie wegańskiej powodowało głównie u słuchających wywracanie oczami. Dla wielu ludzi dieta roślinna, która wyklucza wszystkie produkty mleczne i inne odzwierzęce, wywołuje przeważnie wyobrażenie osoby, która je jedynie sałatę i muesli. Podążanie za dietą wegańską lub nawet wplatanie w swoją dietę większej ilości pokarmów pochodzenia https://telewizoryoled.com.pl roślinnego, może zaowocować polepszeniem stanu zdrowia i oczyszczeniem organizmu. Badania pokazują, że ograniczenie produktów pochodzenia zwierzęcego i jedzenie większej ilości roślin strączkowych, produktów wyprodukowanych z pełnych ziaren, owoców, warzyw, orzechów, a także nasion wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem wystąpienia wielu chorób, w tym cukrzycy, chorób serca i niektórych rodzajów raka. Ponadto, gdy w grę wchodzi redukcja wagi okazuje się, że dieta wegańska jest idealna ze względu na potrawy bogate w błonnik, które po zjedzeniu, wywołują uczucie sytości przez cały dzień. Obecnie na świecie wzrasta procent osób na ścisłej diecie wegańskiej, staje się ona popularna nie tylko wśród gwiazd, ale także wśród społeczeństw Stanów Zjednoczonych i Europy. Dużo osób zadaje sobie pytanie, czy dieta wegańska jest odpowiednia dla każdego. Okazuje się, że z przejścia na dietę roślinną zyskuje się wiele korzyści zdrowotnych, ale też przed osobami stosującymi dietę istnieje kilka wyzwań. Mocną stroną diety wegańskiej jest przede wszystkim zmniejszenie wagi. Badania naukowe potwierdzają, że brak w diecie produktów pochodzenia zwierzęcego u osób pragnących schudnąć powoduje większy ubytek masy, w trakcie procesu chudnięcia, w porównaniu z dietami wykorzystującymi mięso i nabiał. Eksperci twierdzą, że zdrowa dieta wegańska oparta na dużej ilości owoców, warzyw i pełnoziarnistych produktów pozwala zmniejszyć ilość spożywanych kalorii. Dodatkowo jedzenie wegańskie może pomóc zachować zdrowe serce, co zostało potwierdzone szeregiem badań, w których w grupie kontrolnej były osoby na diecie zawierającej produkty zwierzęce. Osoby na diecie wegańskiej mają zazwyczaj niższy odsetek otyłości, cukrzycy, wysokiego cholesterolu i nadciśnienia, czyli tych ciężkich chorób mogących zwiększyć ryzyko chorób serca. Za takie zalety diety odpowiadają pokarmy roślinne, które są bogate w błonnik i mają więcej tłuszczów zdrowych dla serca (takich jak oleje z awokado, orzechów czy oliwek) niż produkty pochodzenia zwierzęcego. Dieta wegańska może pomóc zminimalizować ryzyko wystąpienia niektórych nowotworów. Potwierdzają to analizy naukowe porównujące wegan, wegetarian i mięsożerców, które wykazały, że ​​weganie mają wyraźnie zmniejszone ryzyko zachorowania na raka. Inne badania wysuwają tezę, że dieta ta może pomóc zmniejszyć, w szczególności, ryzyko raka gruczołu krokowego i jelita grubego. Dlatego też dieta roślinna to przede wszystkim dieta oczyszczająca i prowadzi do polepszenia funkcjonowania organizmu, który nie jest obciążony przez toksyczne tłuszcze zwierzęce. Przeszkodą dla osób na diecie roślinnej może być np. wyjście do restauracji, gdyż nie wszystkie mają w swojej karcie dania wegetariańskie lub wegańskie. Stanowi to dodatkowe wyzwanie i dla niektórych może być znaczną niedogodnością. Dodatkowo trzeba się przyzwyczaić do kontroli etykiet produktów żywnościowych, które bardzo często posiadają ukryte składniki zwierzęce, np. miód w sosie sałatkowym. Ponadto trzeba się wykazać kreatywnością przy przygotowaniu posiłków, aby dieta nie była monotonna. Należy też pamiętać, że przechodzenie na dietę wegańską powinno być przeprowadzane w sposób prawidłowy tak, aby w diecie nie zabrakło niezbędnych witamin i innych składników żywieniowych, w tym kwasów omega.

Informacje

Dodany: 2019-01-21
Kategoria: lang-pl

Tagi dla artykułu


odporność na ścieranie Piaskarki jako urządzenia
Sterydy na masę w tabletkach



Copyright © 2018 Agencja interaktywna Wrocław